Translate

30 Nisan 2010 Cuma

MAŞ FASULYESİ SALATASI (PİYAZI)


Görünüşte börülceye benzeyen, lezzeti kendine özgü olan bu bakliyatla yeni  tanıştım.Çok faydalı olduğunu öğrendiğim bu fasulye türünün en çok  salatasını yapıyorum. Maş Fasulyesi: "Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan, ufak, yeşil bir fasulye türü. Akdeniz Bölgesi'nde de Toroslarda yetişiyor ve 'cin börülcesi' adıyla biliniyor.A, B, C ve E vitaminleri içerdiği gibi kalsiyum, demir, magnesyum, potasyum, amino asidler içeren bu fasulyeyi sık sık tüketmemizde fayda var.. Maş fasulyesiyle piyaz ve çorba yapabilir, pilavlara ekleyebilir ve filizlendirebilirsiniz. Çin mutfağında da kullanılan maş fasulyesi eski zamanlarda hastalık tedavisinde bile kullanılırmış.Bu bilgilerden sonra yaptığım salatanın iki çeşit  tarifini vereyim.


1 su bardağı Maş fasulyesini yeterince ama dağıtmadan suda haşladıktan sonra (önce tuz koymuyorum, altını kapatmaya yakın tuz ilave ediyorum) süzüp, ezilmiş sarımsak, zeytinyağı ve nar ekşisi ilave ediyorum (limon da ilave edebilirsiz).



Ayrıca yine 1 su bardağı Maş fasulyesini haşlayıp, domates,kıyılmış  taze soğan,maydanoz,dereotu.. gibi istediğiniz malzemelerle salata gibi de yapabilirsiniz.Üzerine zeytinyağı,sirke,kırmızı pulbiber ve nar ekşisini de unutmuyoruz.Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. ilk duydum bende yeşil görünümüyle bezelyeyide andırıyor.
    değişik tatlara açığım bir sorayım bakalım bulabilecekmiyim.
    sağol canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Doğal ürünlerin satıldığı yerlerde bulabilirsiniz.Üstelik fiyatı da çok uygun.Şimdiden kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.