Translate

18 Ağustos 2011 Perşembe

KADAYIF








Malzemeler ( 9 dilim çıkıyor)

250 gr kadayıf
100-150gr dövülmüş ceviz
50 gr tereyağı

Şerbeti

3 sb. şeker
3 sb su
1yk limon suyu

Hazırlanışı

Mini fırına giren ,büyük kare borcamın içi tereyağla yağlanır.Kadayıflar ayrı bir kapta didiklenip küçük parçalara ayrılır. Yarısı borcama yerleştirilir.Üzerine minik minik kesilen tereyağ parçacıkları konur ve kıyılmış ceviz serpilir.Kalan kadayıflarla düzgün bir şekilde cevizlerin üzerine kapatılır.Tekrar minik tereyağı küpleri kadayıfın üzerine serpiştirilir.200 derecelik fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişirilir.(30-35 dk. oluyor.) Üstü kızardıktan sonra yanmaması için folyo kapatılıp fırında tutulur.

Şerbeti için şekerle su kaynatılır,kıvamını alınca limon suyu eklenip bir taşım kaynatılıp ılınmaya bırakılır.

Şerbet soğuk,kadayıf sıcakken üzerine kepçe yardımıyla dökülür.Afiyet olsun.

Bu tarifimi gelibolu17 ve cafemis için Ramazan Lezzetleri Etkinliği ne gönderiyorum

6 yorum:

  1. çok severim ama tutturamam diye korkudan yapamıyorum ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben bir de bunu üzerine süt dökerek yerim ki ne de güzel olur... Canım çekti. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. GELİBOLU17:
    canım merhaba,selamlar nasılsın?
    bu güzel kadayıf için çook teşekkürler,ellerine sağlık,şimdi yayınladım,gene beklerim,sevgiler,hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  4. Kadayıf sevılmez mı harıka görünüyor ellerınıze saglık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık arkadaşım,nefis gözüküyor,109.sırada yayında,teşekkür ediyorum katıldığın için,rica etsem benim linkimle Gülcanımın linkini ayırırmısın,farklı siteleriz biz,hayırlı ramazanlar,sevgiler
    http://cafemis.com

    YanıtlaSil
  6. cok guzrl gozukuyor, ellerine saglik. bana fazla zor gelir herhalde :D
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.