Translate

18 Mayıs 2012 Cuma

YUMURTA TATLISI






 Hafif lezzetli sütlü tatlıları sevenler,  portakallı muhallebiyi mutlaka denemelisiniz..Adı yumurta tatlısı olarak

geçiyor ama içinde yumurta yok.Sadece şekil ve renk olarak yumurta görünümünde..

MALZEMELER

Sütlü muhallebi için:

6 çay bardağı süt,

1 çay bardağı nişasta(buğday)

2 çay bardağı şeker


Portakallı muhallebisi için 


6 çay bardağı portakal suyu,

1 çay bardağı nişasta,

2 çay bardağı şeker

1 vanilya



HAZIRLANIŞI


 İki muhallebiyi aynı anda,ayrı ayrı tencerelerde yapalım. Cam kaseyi ıslatıp, önce sütlü muhallebiyi

dökelim,daha sonra portakallı muhallebiyi tam ortasından diğer muhallebinin üzerine yavaş yavaş döküp

ılınınca buzdolabında birkaç saat bekletelim.Servis anında, cam kasemizi ters çevirip düz bir kaba alıp

dilimleyelim.AFİYET OLSUN

5 yorum:

  1. tatlım, sütlü muhallebinin süt miktarından emin misin? denemek istiyorum ama 1-1 oranında nişasta ve süt fazla geldi bana. aynıysa eğer, deneyima ama bir sormak istedim. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. pratik ve değişikmiş
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Aslı uyardığın için teşekkür ederim.Süt ve portakal suyu 6'şar bardak olacak.Yazarken farketmemişim.(Bardağımız da Ajda çay bardağı)Gerçekten çok hafif bir tatlı.Şimdiden kolay gelsin.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Sarı mutfak-Hande güzel yorumun için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. çok değişik olmuş mutlaka deneyeceğim ben de.

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.