Translate

7 Eylül 2013 Cumartesi

KIŞ HAZIRLIKLARI-1





VİŞNE
Kış hazırlıkları için en çok vişne donduruyorum. Kış aylarında vişneli tatlılar da, komposto da güzel oluyor. Vişneleri yıkayıp suyunu süzdükten sonra buzdolabı poşetlerine koyup ağzını sıkıca bağlıyorum.Bunlardan reçel de yapıyorum.






Şeftali Konservesi: Öncelikle kavanozları yıkayıp, çok sıcak sudan geçirip, kapaklarını (mutlaka yeni ve sağlam olmalı) 10-15 dakika kaynatıyorum. Bu arada şeftalileri soyup çekirdek yataklarını temizliyorum. Şeftalileri dilimleyip kavanozlara yerleştiriyorum, her kavanoza 1 kahve fincanı şeker koyuyorum. Kapakları sıkıca kapatıyorum.Tencereye yerleştirdiğim kavanozların kapak kısmına gelecek kadar su koyup  30 dakika kaynatıyorum.




Barbunya:

Barbunyaları ayıklayıp yıkayın. Kaynar suda koyu renkli su bırakana kadar haşlayıp suyunu süzün.
Barbunyaları rendelenmiş domates ve az tuz ile sulanana kadar ve renkleri beyaz olana kadar pişirin. Soğutup poşetlere paylaştırın.


Taze Fasulye: . Fasulyeleri ayıklayıp yıkadıktan sonra ikiye bölüp uzunlamasına diliyorum. Kaynayan suda 1-2 dakika bekletip şoklama yapıyorum. Kevgire alıp, soğutup, poşetlere aktarıyorum

Biber:Biberleri fırında közlüyorum.Kış salatalarında ya da tek başına sarımsaklı zeytinyağlı sos ile çok güzel oluyor

Bezelye: Ayıklayıp, kaynar suda 1-2 dakika bekletip şoklama yapıyorum. Kevgire alıp, soğutup, poşetlere aktarıyorum.

Nohut: Haşlıyorum, kabuklarını soyup poşetlere koyup kaldırıyorum. Pilav ve çorbalarda kullanıyorum.

Enginar: İlk çıktığı zamanlarda bolca alıp ayıklanmış halde poşetleyip, donduruyorum.

İç bakla:Ayıklayıp birer pişirimlik poşetlere dolduruyorum.

Ayrıca derin dondurucuda her zaman , çekilmiş ekmek, köfte, yaprak bulunduruyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.