Translate

31 Mart 2011 Perşembe

TÜRK KAHVESİ FAYDALARI


Kahvenin içerdiği kafein maddesi, sinir sistemini uyarıp zihinsel aktiviteyi güçlendirir.

Uyuşukluğu giderip enerji verir ve uyanık kalmayı sağlar.

Yapılan araştırmalar günde 6 fincan kahve içen 55 yaşındaki bir kişinin düşünme potansiyelinin içmeyenlere oranla 6 kat daha fazla olduğunu gösteriyor.

 Ayrıca kahve içenlerde içmeyenlere nazaran daha az diş çürüğünün olması, bir başka dikkat çekici araştırma sonucu.

Kahve içtikten sonra organizmada ani değişiklikler oluyor. Tüm vücut ani bir enerji akımı ile doluyor. Bu enerji çocuklarda 3, yetişkinlerde ise 5-7 saat sonra azalmaya başlıyor. Tüm bu olumlu yönlerine rağmen kahveyi çok fazla tüketmemekte fayda var.

Araştırmalar günde iki fincan kahvenin kolon kanseri riskini yüzde 25, safra kesesinde taş riskini yüze 45 azalttığını gösteriyor. Ancak kahvenin çok fazla tüketilmesi yüksek tansiyona yol açıyor.

Kanser riskini azaltıyor: Norveç’te yapılan bir araştırma ,meyve ve sebzeden bile daha çok antioksidan içerdiğini ortaya koymuştur.

Alzheimer’i önlüyor Portekiz’de 2002 yılında yapılan araştırmaya göre kafein beyni zinde tutuyor.

6 yorum:

  1. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşım,özellikle kuruyemiş bilgileri çok faydalı...bilgileri pekiştirdiğimiz iyi oldu sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. ben bir kahve tiryakisiyim fazlası zararlı evet çarpıntı yapıyor ama düzenli içildiğinde gerçekten çok faydalı

    YanıtlaSil
  3. onsuz gün geçermi :)
    Ben kahveyi, kahve seven bir arkadaşımla içmekten büyük keyif alıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. benim gibi kahve aşığı birine ne güzel haber oldu.her türlüsü kabulum ama kahve kahveye benzeyecek vanilyaymış fındıkmış istemem hiçbir aroma...

    YanıtlaSil
  5. Faydalı bilgileriniz için teşekkürler. Küçük bir ekleme yapmak isterim. Ben de öğrenince çok şaşırmıştım, çekirdek ve özellikle de kabak çekirdeği ve fıstık gebe kalmayı zorlaştırıyormuş.En faydalı kabuklu kuru yemiş ise cevizmiş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Verdigin bilgiler icin tesekkurler canim.Bende zaten cok severdim,Alzeheimer,i onledigini ogrendigimden beri hic ihmal etmemeye basladim.Hatta kisin salonumda,yazin balkonumda kahve kosemiz bile var.Hele kahve dunyasinin damla sakizli kahvesine bayilirim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.