Translate

3 Mayıs 2013 Cuma

ÇİLEK SOSLU MUHALLEBİ






Malzemeler

1 lt süt

1 su bardağı toz şeker

3 yemek kaşığı pirinç unu

1 paket vanilya

Çilek sosu için;


Yarım kg. çilek

2 yemek kaşığı toz şeker

1 yemek kaşığı nişasta

üzeri için hindistan cevizi

İsteğe göre tepsinin dibine kek ve ya kedidili

Hazırlanışı;

Çilekler iyice ezilip püre haline getirilir.Küçük bir tencerede toz şeker ve nişastayla şeker eriyip biraz kıvam alana kadar pişirilir.

Muhallebi için süt ,şeker ve pirinç unu bir tencereye alınır.Orta ateşte karıştıra karıştıra pişirilir.Üzeri göz göz olunca ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.

Çilek sosu ve muhallebi ılınınca ,

Tepsinin altına   kek parçaları,  bebe bisküvisi ya da kedi dili koyabilirsiniz.Hiç bir şey koymadan da yapabilirsiniz.
Üzerine muhallebiyi,onunda üstüne çilekli sosu döküp ılınınca buzdolabına koyun.Dolapta birkaç saat bekletince tatlımız servise hazırdır.Afiyet olsun..

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. mmmmmmmm enlerimden kuzum eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim çok hoş, beğendim :))
    Çilekli tarifler hep favorimdir, ellerinize sağlık.
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmeyi diliyorum,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.