23 Eylül 2014 Salı

Karaciğer hasarının ana nedenleri


1. Çok geç uyuma ve çok geç kalkma  
2. Sabahları çiş yapmamak  
3. Çok fazla yemek. 
4. Kahvaltıyı atlamak  
5. Çok fazla ilaç tüketmek  
6. Çok fazla koruyucu, gıda katkısı, gıda boyası ve yapay tatlandırıcı tüketmek  
7. Sağlıksız pişirme yağı tüketmek 
İçinde en iyi pişirme yağı olan zeytinyağı bile olsa, kızartma yaparken mümkün olduğunca pişirme yağını azaltın. Yorgun olduğunuzda, eğer vücudunuz formda (zinde) değilse kızarmış gıdalar tüketmeyin. 
8. Çiğ (veya fazla pişmiş) gıdaların da tüketilmesi karaciğere ağır yük olur. 
Sebzeler çiğ veya 3-5 kısım pişirilerek yenmelidir. Kızarmış sebzeler bir öğünde bitirilmeli, saklanmamalıdır.

1 yorum:

  1. Bunlar önemli bilgiler teşekkürler paylaştığın için..

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.