Translate

23 Ağustos 2015 Pazar

DOMATES SOSLU KARIŞIK KIZARTMA




Yazın en sevdiğim yemeklerden biri de mevsim sebzeleriyle yapılan kızartmalardır.Bazen domates soslu bazen

sarımsaklı yoğurtlu yapıyorum.Bu sefer domates soslu yaptım.Üzerine bu haliyle de sarımsaklı yoğurt

dökülebilir.




MALZEMELER



2 tane patates

2  tane patlıcan

2  tane  kabak

3-4  tane  sivribiber

4  tane  domates

3-4 diş sarımsak

2 kaşık zeytinyağı

1 adet kesmeşeker

tuz

karabiber

kızartmak için sıvıyağ



YAPILIŞI



Tüm sebzeleri yıkayıp kurulayıp,soyup, kuşbaşı büyüklüğünde doğrayın. Ayçiçek yağını kızdırıp kızartın.Önce patatesleri ,kabakları,patlıcanı  ,en son biberleri kızarttım.Kızaran sebzeleri kağıt havlu serilmiş bir servis tabağına alın.Diğer tarafta sosu hazırlayın.Domateslerin kabuklarını soyup, zeytinyağı konmuş tenceye  koyun. Sarımsakları ince ince doğrayın ,şekerini, tuzunu, karabiberini atıp suyunu çekip biraz koyu kıvama gelene kadar pişirin.Sos pişince kızarmış sebzelerin üzerine gezdirin. Afiyet olsun .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.