Translate

1 Ekim 2010 Cuma

CANTIK (TATAR BÖREĞİ)


MALZEMELER

2 sb.un
yarım sb.ılık süt
1/4 yaş maya
tuz









İÇ MALZEMESİ

250gr kıyma (çiğden)
2 tane haşlanmış patates (ezilmiş)
1 soğan (rende)
maydanoz ,baharatlar
Hepsini karıştırıp bekletiyoruz.

HAZIRLANIŞI
Ilık süt içinde mayayı eritip,un ve tuzu katarak kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.Bekletmeden 2 adet pazı yapıp 35-40 cm çapında açıp,üzerini yağlayıp, kenara koyuyoruz.2. pazıyı da aynı büyüklükte açıp üzerini yağlayıp ilk açtığımız  üzeri yağlı hamurun üzerine seriyoruz. Her iki yufkayı beraberce sarıp rulo haline getirip 3'er parmak aralıklı 12 parçaya ayırıyoruz.Elimize aldığımız parçayı ezdirip,iç malzemesini koyup poğaça gibi kapatıp yağlanmış tepsiye diziyoruz ve 1 saat kadar tepsi mayası için bekletiyoruz.200 derecede 30 dk kadar pişiriyoruz . (Üzerine yumurta sürülmüyor)Afiyet olsun..

NOT: Bu yemek adını tepsiye dizilmekten alır.Tatarcada ''cantaymak''denir. Türkiye türkçesinde ''yan yatmak''anlamına gelir.
Esas ismi Cantık ama tava (tepsi)çiğ böreği olarak da söylüyorlarmış
 
Bir de üzerine isteyen sos hazırlayıp dökebiliyor.Üstüne dökülen sos şöyle:


- 1 çorba kaşığı sıvı yağ

- 2 yemek kaşığı yoğurt

-1 Yumurta

-1 fincan süt


Karışım üzerine dökülüp pişiriliyor.
 
Ben poğaca tarzının tarifini çok beğenerek yedim.Meryem arkadaşıma teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık diyorum..

4 yorum:

  1. Cantık diye pidemsi birşey vardı Bursa da meşhur, bu daha değişik birşey, ama çok iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Börek olsun da ne olursa olsun diyen birisi için bu börek fazlaca cazip :) Çok güzel ve pofidik gözüküyor ellerine sağlık..Afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. canım ne güzel bir tarif bu ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. :) kolaymış , yeni başlayan biri için denemek lazım dımı

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.