Translate

27 Temmuz 2010 Salı

ÇİĞ BÖREK

Yapımı çok kolay,oldukça da lezzetli olan bu böreği deneyin derim.Ben fazla hamur işi bilmem.Büyük ve ince hamur açamam.Zaten çiğ börekte gerekmiyor.Pasta tabağı kadar merdaneyle yuvarlak formu kaybetmeden açabiliyorsanız lezzet garantisi veriyorum:)) E şimdiden kolay gelsin diyorum.



















Malzemeler (15 tane çıkıyor)

3 su bar.un (Kepek unuyla karıştırdım)
1.5 su bar. su
1 tatlı kaşığı tuz
 
İç Malzemesi
 
100 gr kıyma
1 soğan rendelenmiş
1 çay kaşığı tuz,karabiber
Yarım su bar.su
 
Hazırlanışı


 
Un, su ve tuzla  iyice yoğrulup yarım saat kadar üstüne ıslak bez örterek dinlendirilir. Hazırlanan hamur ince rulo yapılarak, bıcakla 15 bezeye bölünür.İri ceviz büyüklüğünde toplar yapılıp,merdaneyle pasta tabağı kadar açılır.
Kıyma, soğan,tuz ve karabiber iyice karıştırılıp azar azar su ilave edilir.Hazırlanan bu harç paylaştırılır(İçi sıvı olacak).Tüm hamura yayılır.Sonra ikiye katlanıp yanları iyice bastırılır.



Derin bir tencerede , kızgın yağda hafif sallayarak
arkalı önlü pişirilip,kağıt peçete serilmiş tabağa alınır.



Önceden hazırlanmış ayranla yenir,ardından da güzel bir çay iyi gider.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.