Translate

26 Aralık 2009 Cumartesi

2 bin 200 yıllık meze tarifi

2 bin 200 Yıllık Meze Tarifi

Hürriyet Gazetesi yazarlarından MEHMET YAŞİN pazar günkü yazısında 2 200 yıllık meze tarifi vermiş.Yayınlayıp daha sonra da denemek istiyorum.İlginç olabilir..





2 bin 200 yıllık meze tarifi
Roma döneminin önemli yemek yazarlarından Cato, MÖ 200’de zeytin mezesi yapımını tarif etmiş: “Yeşil veya siyah zeytinin çekirdeklerini çıkartın. Zeytinleri doğrayıp üstüne sirke, kişniş, kimyon, rezene, sedefotu, nane ekleyin. Bu karışımı bir kavanoza koyup, üstüne bolca zümrüt yeşili zeytinyağı doldurun. Zeytin mezesi kullanıma hazırdır...”

Bu mezeyi yaptım. Ama hemen yemeyip,


birkaç gün zeytinyağının içinde beklettim. Ortaya öylesine lezzetli bir meze çıktı ki, neredeyse parmaklarımı yiyecektim. Bir de ortaçağda çok rağbet gören salata tarifi vermek istiyorum: Maydanoz, adaçayı, sarımsak, soğan, pırasa, rezene, tere, sedefotu, biberiye, nane ve semizotunu bir güzel yıkadıktan sonra ayıklayıp küçük parçalara bölün. Sonra bolca sızma zeytinyağı ekleyip iyice karıştırın. Daha sonra bir miktar sirke ilave edip tekrar karıştırın. En son olarak da tuzu ekleyin. Bu sıraya dikkat etmeniz gerekiyor. Yoksa istediğiniz tadı elde edemezsiniz.

1 yorum:

  1. Merhaba, anasayfanızda gezerken 2009'dan beridir blog yazdığınızı gördüm, etkilendim.
    Eskileri okurken de bu tarifi görünce yazmadan geçmek istemedim.
    Bizde yeşil zeytin özellikle; çekirdekleri ayıklandıktan sonra pul biber-zeytinyağı ile kavanoza konur, sofraya gelirken de isteyen üzerine biraz nar ekşisi döker.Aynı karışım, taze kekik,taze soğan-nane-maydanoz ve domates ile de muhteşem bir salata olur.
    Verdiğiniz iki tarifi de deneyeceğim, eminim ki çok lezzetli olacak.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.