13 Aralık 2009 Pazar

Doğal Ostrojenler


Östrojen etkisi yapan yiyecekler

Kadınlık hormonu olan östrojenin menopoz döneminde azalmasıyla yerine sentetik hormonlar verilmektedir.Bircok yiyecek maddesi de bu hormonlar kadar güçlü olmamalarına karşın onların yan etkilerini ve risklerini taşımıyorlar.Günlük östrojen hormonu yerine doğal besinlerden alınması gereken miktar 60 mgr.Bunun için de;
1-Bir porsiyon soya fasulyesi yemeği
2-Bir porsiyon mercimek veya bezelye
3-4 çorba kaşığı kabak çekirdeği
4-50 gr soya peyniri yenmesi öneriliyor





Kadınlık hormonu etkisi yapan yiyecekler

1-Soya fasulyesi:haşlanıp 3 çorba kaşığı salatanın üzerine koyarak günlük ihtiyaç karşılanabilir.Kuru fasulye gibi etli veya zeytinyağlı pişirilebilir.Soya fasulyesi tüketen insanlarda meme kanseri ve prostat kanserine,kemik kırılmasına(osteoporoz) daha az rastlanıyor,kolestrol daha iyi seviyelerde oluyor.Kalp-damar hastalıklarına yakalanma riski azalıyor.
2-Soya peyniri-tofu;ekolojik marketlerde bulunur.
3-Soya filizi;salatalara konulur.
4-Soya sosu;sos olarak kullanılır,tuzludur
5-Soya eti;eti ve kıyması vardır.Et yerine kullanılır.
6-Mercimek ve bezelye;
7-Keten tohumu
8-balkabağı cekirdeği
9-Arı poleniİcecekler:yeşil çay,süt,bira(icindeki şerbetçi otu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.