Translate

16 Aralık 2009 Çarşamba

KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI-1


Malzemeler

1 su bardağı kırmızı mercimek

su

1 tatlı kaşığı tuz

1/2 yemek kaşığı yağ

1 yemek kaşığı un(kaşık çok dolu olmasın)

2 yemek kaşığı salça

Hazırlanışı

Öncelikle bir tencereye kırmızı mercimekleri ve üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su ekleyerek kaynatın. İyice pişince (mercimekler eriyince) altını kapatın. Eğer blender varsa onunla ezin yoksa çorbayı bir süzgeçten geçirerek, süzgeçte kalan kısmını bir kaşığın arkası ile ezerek geçirin.
Bu aşamada fazla abartmadan sıcak su kullanabilirsiniz. Ezme işlemi bittikten sonra bir tavada sıvıyağa unu ekleyin un kavrulduğunda yani dağıldığında(çok fazla bekletmeyin çünkü salçayla yine kavrulcak ) salçayı ekleyerek ikisini birlikte kavurun. Çok uzun süre kavurmayın topaklaşmasın. Blenderınız varsa yine bu karışımı çorbaya dökerek blenderla karıştırın. Yoksa salçayı mercimeğe kattığınızda topaklaşabilir elle açmak sıkıcı oluyor bu nedenle ben salçayı hazırladığım tavaya bir iki kepçe mercimek alarak önce orada eziyorum daha sonra tamamını tencereye döküyorum. Artık tuzunuda ekleyin ve çorbamınızı birkaç dakika kaynattıktan sonra içebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.