Translate

26 Aralık 2009 Cumartesi

SİGARA BÖREĞİ

Ben sigara böreğini genelde boş zamanlarımda sarar ve derin dondurucuya atarım.Böylece aniden kızartmak gerektiğinde çok kolaylık oluyor.
Herkesin bu çok kolay böreğin yapılışını bildiğinden eminim ama ben yine de anımsatmak için yazmak istiyorum.Aşağıdaki tarife uygun yapıp 20-25 adedini bir buzdolabı poşetine koyarak derin dondurucuda saklıyoruz.Kızartmak istediğimizde kızgın ayçiçek yağında çözdürmeden kızartıyoruz



Malzemeler

3 yufka

250 gr. beyaz peynir veya lor peyniri

Yarım demet maydanoz

2 su bardağı sıvı yağ (kızartmak için)


Yapılışı :

Yufkaları16 pasta dilimi şeklinde kesin.

Peyniri çatalla ezin, maydanozu ince ince kıyın, peynirin içine ilave edin, hepsini karıştırın.

Yufkanın bir üçgen parçasının geniş tarafında malzemeden bir tatlı kaşığı koyun, iki tarafını kıvırın (sağ ve sol tarafından birer cm. içe katlayın) ve çok sıkı olmayacak şekilde sarın, sivri ucunu fırça veya elinizle ıslatın ve sonunda kadar sarın.Böylece malzeme dağılmadan kızartabilirsiniz. Hepsini böylece
 sardıktan sonra harlı ateşte pembe kızartın. Kızarttığınız böreklerin yağını alması için servis tabağına peçete kağıdı koyup böreklerini üzerine dizebilirsiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni yorumsuz bırakmayın lütfen. Yazdığınız her yorum benim için çok değerli.